onsdag den 4. april 2012

Betyrelsemøde den 29. marts 2012 hos næstformanden.

Tilstede var Tommy Jensen, Torben Rasmussen, Poul Juhl og Ulrik Poulsen. Rikke Rechnagel kunne ikke møde.

Dagsorden: Ingen.
Sidste referat fra bestyrelsesmøde blev gennemgået og der blev fulgt op på de forskellige emner.
Vedr. hjertestarterkursus blev det oplyst, at Hjerteforeningen i Kolding afholdt flere kurser i løbet af sæsonen. De interesserede personer havde tilmeldt sig kurserne. UP oplyste at hjertestarteren på skolen for nylig var blevet opdateret.
Fuglekasselauget kører efter planen og man var næsten færdig med at sætte kasserne op. Der havde været hærværk på 4 fuglekasser. Skaderne var blevet rettet op, men vi opfordrer på det kraftigste til at forældre snakker med deres børn, da der jo nok bare er tale om ”drengestreger.
Ellers glæder vi os bare over kasserne. Erritzøe havde lavet et indslag til hjemmesiden om kasserne. UP sætter det på hjemmesiden.
Vedr. cykelsti fra Taps-Vonsild skulle det med på cykelplanen for kommunen. UP havde ved ansøgning sørget for at det kom med. Nu skal det bare diskuteres inden en eventuel vedtagelse. Vi venter med spænding.
Vedr. annoncesponsorer havde PJ og RR arbejdet med dette, og et par stykker havde meldt sig, så vi skal bare sige til næste gang vi skal have en annonce i THT.
Sportsugen/festen bliver flyttet til uge 25 – fra den 21. til den 24. juni 2012. RR oplyste via en mail, at der var bestilt telt, skiltetilladelse var i orden, opsætning af teltet, banko, kagematiné og brunch var aftalt. Hun oplyste i samme mail at regnskabet i øjeblikket var til godkendelse hos revisoren, og at Dorthe Hasberg måske ikke ville fortsætte med børnehave gymnastik næste vinter.
Kommunen havde skrevet til os, idet ansøgning om medlemstilskud, ikke kunne bevilges, idet ansøgningen ikke var indgået rettidigt. (kun ca. 500 kr.)
Taget til efterretning.
Hun havde fået en forespørgsel om vi lejede bordtennisborde ud. Det gør vi IKKE, men man var velkommen til at leje gymnastiksalen, hvis det var i orden med Ejler, og så bruge et bordtennisbord der.
UP oplyste at han havde skrevet til Kolding kommune vedrørende klipning af hækken og vedligehold af hegnet ved sportspladsen, da det åbenbart varer lidt længe med et svar. Mailen var videregivet til Kolding Stadion. Vi venter på et svar.
UP oplyste at pastoratsrådet for sognet havde henvendt sig, idet man søgte ny interesserede til dette arbejde. UP sætter skrivelsen på hjemmesiden.
Ingen i bestyrelsen var umiddelbart interesseret i også at komme i pastoratsrådet.
Kolding kommune havde bedt om nogle få rettelser til vores vedtægter. Det har de fået og de fremlægges på generalforsamlingen til vedtagelse.
Affaldsindsamlingen bliver i år afholdt den 21. april 2012 – dagen før Dansk Naturfredningsforening i Christiansfelds arrangement. UP bestiller suppe og beder Margit Pedersen om hjælp til suppespisningen.
TJ søgte om hjælpere til vedligehold m.m. af fodboldgolfbanen. Han er ellers bange for at den vil gå i stå og ikke blive brugt. Det samme gælder beachvolleybanen. UP søger hjælpere på hjemmesiden.
TJ ville gerne have en MTB cykelbane ved sportspladsen til børnene. Enighed om at det var en god ide, hvor TJ blot kan gå i gang med lave den.
TJ oplyste at DGI havde besluttet at lave et MTB cykeltræf på stierne rundt om Taps. Det bliver lavet den 22. juni i forbindelse med sportsfesten. DGI står selv for afholdelsen. Vi er klar og glæder os.
TR oplyste at der havde været flere henvendelser om ”vindmølleprojektet” til foreningen med opfordring om at gå ind i modstanden mod vindmøllerne. Alle i bestyrelsen er enige om, at vi er upolitisk forening og at vi på ingen måde vil involvere os som forening.
Alle har dog ret til at mene hvad man har lyst til.  Dette var der bred enighed om.
TR oplyste at vi igennem ”landsbypuljen” var blevet bevilget kr. 10.000 til en røgeovn, som Teknisk skole ville levere gratis til os. Desuden var vi blevet bevilget et lignende beløb til grus på vores stisystem.
TR oplyste, at vi ligeledes var bevilget kr. 10.000 til arkitekthjælp til en gennemgang af vores aktiviteter. Vi kan nu ikke forestille os det anderledes indrettet end det er nu, så vi var enige om, at det ville være spild af pengene, hvorfor vi frabed os denne hjælp.
PJ havde talt med købmanden, idet vi ikke længere fik spillepengene. Købmanden oplyste at dette var en fejl og skyldtes at han havde skiftet ”udbyder”. Der kom snart en repræsentant  herfra hvor PJ skulle tale med ham, så problemet kunne blive løst.
Næste bestyrelsesmøde fastlægges efter generalforsamlingen den 12. april.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.