mandag den 20. februar 2012

Bestyrelsesmøde i ”taps.dk” mandag den 13. februar 2012 hos formanden.

Tilstede var Tommy Jensen, Rikke Rechnagel, Poul Juhl og Ulrik Poulsen. Torben Rasmussen kunne ikke møde.                                                                                                 
Dagsorden: Ingen.

Sidste referat fra bestyrelsesmøde blev gennemgået og der blev fulgt op på de forskellige emner.

Vedr. hjertestarterkursus blev det oplyst, at Hjerteforeningen i Kolding afholdt flere kurser i løbet af sæsonen. De interesserede personer var blevet informeret om dette, og at foreningen ville afholde eventuelle udgifter, såfremt man deltog i et af kurserne.

Der var ingen, der havde udtrykt ønsker om at deltage i en unge bestyrelse for vores område. Dette blev taget til efterretning. Såfremt der senere skulle dukke nogen interesserede op, var ”de gamle” klar.

Bryglauget kørte rigtigt fint efter at bryggeriet var flyttet hen i TJ’s private firmalokaler. Grunden til at det var blevet flyttet var, at skolen ikke ønskede spiritus i deres lokaler.
Dette accepterer vi fuldt ud, og foreningen må så betale for vand, varme og strøm, i det omfang det nu bliver brugt.

Der havde været en længere debat med skolens leder om dette og flere emner, og man var sikker på, at samarbejdet ville blive bedre, når skolen snart havde fundet deres plads i lokalsamfundet.
Fuglekasselauget kører også efter planen og man havde indtil videre lavet ca. 165 fuglekasser. Man var klar til at begynde ophængningen, så fuglene kan komme i gang med at ruge til foråret.

Vi takker for de sponsorater vi har modtaget, og vil lave et arrangement i forbindelse med ophængningen, således at de involverede parter får lidt reklame for deres velvillighed. Vi vil så gerne invitere TV-SYD, Radio Trekanten, Jyske Vestkysten, Budstikken og Tyrstrup Herreds Tidende til at deltage i denne gode sags tjeneste.
Vedr. cykelsti fra Taps-Vonsild var dette selvfølgelig ikke lagt væk, men var stadig aktuel. f.eks. kan det nævnes, at området mellem kantlinien og rabatten på strækningen ikke blev holdt ren og fri for is og sne her i vinterperioden. Vi ville igen i år gøre opmærksom på problemet og stille skilte op i forbindelse med budgetforhandlingerne 2012 og næste gang i forbindelse med valgkampen til kommunevalget i 2013. Vi savnede i øvrigt lidt større støtte fra vores lokale repræsentant i Byrådet.
Vedr. annoncesponsorer arbejdes der fortsat på dette af PJ og RR.
Sportsugen/festen bliver flyttet til uge 25 – fra den 21. til den 24. juni 2012. På denne måde vil Sct. Hans arrangementet komme til at indgå i ugen.
Menighedsrådet vatr informeret om flytningen, således at en gudstjeneste kunne indgå i arrangementet.
TJ ville informere Skolen og RR ville bestille telte m.v. i næste uge.
TJ orienterede om, at han var blevet tilsluttet BIKE6000, dels fordi han er interesseret i cykling, og fordi det var vigtigt at mødes med organisationen m.h.p. evt. arrangementer her og p.gr.a. at de også havde en vis interesse i at der blev en cykelsti mellem Vonsild og Taps.
TJ orienterede om at han havde de holdt møde med en konsulent for DGI, der havde oplyst at han måske ville holde et cykeltræf her på et eller andet tidspunkt, idet stedet var ideelt placeret mellem Vingsted og Rødekro. Han havde endvidere oplyst, at han havde en hel trailer fyldt med aktivitetsting, som  frit kunne benytte os af, hvis vi ønskede at lave en eller anden event på et tidspunkt.
PJ ville tale med købmanden snarrest, idet vi ikke længere fik spillepenge, idet der åbenbart var ”gået koks idet” efter at han havde skiftet udbyder af ny spillemaskiner.
RR gennemgik regnskaberne. Hun oplyste at regnskabet så godt ud – der var penge nok på kontoen.
TJ ønskede sig i fremtiden et moderne TV i Seniorlokalet så vi kunne samles der i forbindelse med EM, OL m.v. Alle syntes, at det var en god idé. Han arbejder videre hermed.
Han ønskede sig også et kunstværk f.eks. ved købmanden, dels til forskønnelse af byen og dels til at markere at her altså er en by. Vi tænker.
Affaldsindsamlingen bliver i år afholdt den 21. april 2012 – dagen før Dansk Naturfredningsforening i Christiansfelds arrangement.
Generalforsamlingen 2012 blev fastlagt til den 12. april. Kolding kommune havde sendt et brev, idet der ønskedes nogle ændringer til vedtægterne, ligesom RR havde nogle indspark til dette emne, bl.a. ønskede hun af hensyn til sportsugen og til regnskabet generalforsamlingen flyttet til januar måned. UP og RR laver nogle nye vedtægter til næste bestyrelsesmøde, ligesom UP taler med Taps vandværks bestyrelsesformand om vores planer.
UP ville igen kontakte kommunen vedr. klipning af hækken ved sportspladsen og reparation af hegnet ved det ene mål.
Næste bestyrelsesmøde blev fastlagt til den 27. marts i Seniorlokalet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.