Dagsorden:
1. Opfølgning på mødet med hjælperne til
sommerfesten
2. Hjertestarterkursus.
3. Projekt ungebestyrelse
4. Bryglaug
5. Fuglekasselaug
6. Cykelsti Taps-Vonsild
7. Annoncesponsorer
8. Eventuelt
Ad 1:
Alle var
enige om, at mødet forløb rigtigt godt, og der kom flere nye ideer ”på bordet”,
som alle kunne bruges.
Bestyrelsen
ville tage disse ideer med i planlægningen til næste års sommerfest.
En ny ide
blev født, og det var at børnefamilierne skulle involveres meget mere i
sommerfesten, måske skulle det ske gennem børnehaven. Flere involverede børn
ville automatisk betyde flere voksne.
Der var
enighed om, at sommerfesten 2012 blev flyttet til Sct. Hans ugen (uge 26), så
kunne Sct. Hans festen indgå i arrangementet.
Der var
udpegede 4 par til Sct. Hans næste år, og disse ville straks blive sat på
hjemmesiden, så alle kunne se det.
Ad 2:
Hjerteforeningen
havde til UP oplyst at kurserne i efteråret allerede var overtegnede, hvorfor
de ville henvende sig, så snart man havde kursusdagene i foråret klar. UP ville
oplyse de interesserede, så snart han kendte datoerne. Bestyrelse var enige om
at dække udgifterne for de interesserede, mens skolen og børnehaven selv måtte
dække udgifterne, da de jo var inviterede til det første gratis kursus, men
udeblev.
Ad 3:
TR havde
været til møde i ”landsbysamarbejdet”, som efterlyste unge personer i lokalområdet,
som var interesserede i et sådant arbejde.
UP ville
efterlyse sådanne personer på hjemmesiden og PJ ville tale med sin søn, som er
i den ”rigtige” aldersgruppe, for derigennem at finde interesserede.
Projektarbejdet
starter allerede nu, så det haster med at finde nogle.
Ad 4:
Bryglauget
havde sendt en fin skrivelse til bestyrelsen, hvor de redegjorde for udgifter,
priser, interesserede m.v.. Der ville være en start udgift på ca. 11.000,- kr.
Bestyrelsen ville på foreningens vegne dække denne udgift, mod at den var ejer
af udstyret. Kontingentet for at deltage blev fastsat til kr. 275,- pr
deltager, og deltagerne skulle så selv afholde alle udgifter i forbindelse med
brygningen.
Ad 5:
TJ fortalte
om projektet, og han håbede at der ville blive produceret rigtigt mange
fuglekasser (500) til ophængning primært på vore stisystemer. Fuglekasserne
skulle laves i sløjdlokalet på Taps skole. Johs. Erritzøe ville komme med
størrelse, hulplacering m.v. på kasserne til de forskellige fugle, så vi var sikre
på at gøre det rigtigt. Han havde desuden søgt om midler til materialer ved
Dansk Ornitologisk Forening. UP søger interesserede på hjemmeside – så vi kan
komme i gang i vinterens løb.
Ad 6:
Vi var enige
om, at vente og afvente situationen til foråret. Underskriftsindsamlingen var
afleveret til byrådet, og stien var nu kommet på den kommende trafikplan.
Ad 7:
UP ville
gerne have nogle annoncesponsorer til at dække vores udgifter til annoncerne i
THT. Taps Borgerforening havde haft en enkelt sponsor, og han så gerne denne
ordning udvidet, således at der var mange sponsorer, som så kun skulle ”træde
til” – måske en gang om året. RR og PJ ville sætte sig sammen og finde mulige
parter, og så sende dem en mail.
Ad 8:
UP
orienterede om det sidste nye fra Kolding kommune, som bl.a. havde set på
trafikken i byen. De ville flytte byskiltene, så de sluttede ved de sidste
huse. En lille forbedring i forhold til i dag. Fartmålerne kunne ikke
umiddelbart flyttes.
TR oplyste
at næste brugerbestyrelsesmøde vedr. skolen ville blive den 4. oktober 2011 i
Seniorlokalet.
RR ville
gerne have terminen for generalforsamlingen tilbage til januar måned, så de
nogenlunde fulgte kalenderåret. Dette ville blive rettet ved næste ordinære
generalforsamling i april. Den eneste grund til, at det var blevet fastsat til
april, var at vi da troede på en sammenlægning med TKC. Arne Lauridsen, Taps
Vandværk, ville gerne koordinere generalforsamlingen med vandværkets, så vi
holdt det sammen. Dette vil vi gerne. TR orienterer ham om vores holdning.
TR
orienterede om, at midlerne fra landsbypuljen var brugt i overensstemmelse med
ansøgningerne. Han efterlyste ideer til væres næste ansøgning. Vi kunne også i
den forbindelse finde et større projekt, som vi gerne ville have gennemført. Vi
”tygger” på problematikken, så vi kan finde nogle gode ideer.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar
Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.