torsdag den 15. september 2011

Bestyrelsesmøde i ”taps.dk” tirsdag den 13. september 2011 i Seniorhuset på Taps skole.

Tilstede var Tommy Jensen, Rikke Rechnagel, Torben Rasmussen, Poul Juhl og Ulrik Poulsen.

Dagsorden:

1.      Opfølgning på mødet med hjælperne til sommerfesten

2.      Hjertestarterkursus.

3.      Projekt ungebestyrelse

4.      Bryglaug

5.      Fuglekasselaug

6.      Cykelsti Taps-Vonsild

7.      Annoncesponsorer

8.      Eventuelt

Ad 1:

Alle var enige om, at mødet forløb rigtigt godt, og der kom flere nye ideer ”på bordet”, som alle kunne bruges.

Bestyrelsen ville tage disse ideer med i planlægningen til næste års sommerfest.

En ny ide blev født, og det var at børnefamilierne skulle involveres meget mere i sommerfesten, måske skulle det ske gennem børnehaven. Flere involverede børn ville automatisk betyde flere voksne.

Der var enighed om, at sommerfesten 2012 blev flyttet til Sct. Hans ugen (uge 26), så kunne Sct. Hans festen indgå i arrangementet.

Der var udpegede 4 par til Sct. Hans næste år, og disse ville straks blive sat på hjemmesiden, så alle kunne se det.

Ad 2:

Hjerteforeningen havde til UP oplyst at kurserne i efteråret allerede var overtegnede, hvorfor de ville henvende sig, så snart man havde kursusdagene i foråret klar. UP ville oplyse de interesserede, så snart han kendte datoerne. Bestyrelse var enige om at dække udgifterne for de interesserede, mens skolen og børnehaven selv måtte dække udgifterne, da de jo var inviterede til det første gratis kursus, men udeblev.



Ad 3:

TR havde været til møde i ”landsbysamarbejdet”, som efterlyste unge personer i lokalområdet, som var interesserede i et sådant arbejde.

UP ville efterlyse sådanne personer på hjemmesiden og PJ ville tale med sin søn, som er i den ”rigtige” aldersgruppe, for derigennem at finde interesserede.

Projektarbejdet starter allerede nu, så det haster med at finde nogle.

Ad 4:

Bryglauget havde sendt en fin skrivelse til bestyrelsen, hvor de redegjorde for udgifter, priser, interesserede m.v.. Der ville være en start udgift på ca. 11.000,- kr. Bestyrelsen ville på foreningens vegne dække denne udgift, mod at den var ejer af udstyret. Kontingentet for at deltage blev fastsat til kr. 275,- pr deltager, og deltagerne skulle så selv afholde alle udgifter i forbindelse med brygningen.

Ad 5:

TJ fortalte om projektet, og han håbede at der ville blive produceret rigtigt mange fuglekasser (500) til ophængning primært på vore stisystemer. Fuglekasserne skulle laves i sløjdlokalet på Taps skole. Johs. Erritzøe ville komme med størrelse, hulplacering m.v. på kasserne til de forskellige fugle, så vi var sikre på at gøre det rigtigt. Han havde desuden søgt om midler til materialer ved Dansk Ornitologisk Forening. UP søger interesserede på hjemmeside – så vi kan komme i gang i vinterens løb.

Ad 6:

Vi var enige om, at vente og afvente situationen til foråret. Underskriftsindsamlingen var afleveret til byrådet, og stien var nu kommet på den kommende trafikplan.

Ad 7:

UP ville gerne have nogle annoncesponsorer til at dække vores udgifter til annoncerne i THT. Taps Borgerforening havde haft en enkelt sponsor, og han så gerne denne ordning udvidet, således at der var mange sponsorer, som så kun skulle ”træde til” – måske en gang om året. RR og PJ ville sætte sig sammen og finde mulige parter, og så sende dem en mail.

Ad 8:

UP orienterede om det sidste nye fra Kolding kommune, som bl.a. havde set på trafikken i byen. De ville flytte byskiltene, så de sluttede ved de sidste huse. En lille forbedring i forhold til i dag. Fartmålerne kunne ikke umiddelbart flyttes.

TR oplyste at næste brugerbestyrelsesmøde vedr. skolen ville blive den 4. oktober 2011 i Seniorlokalet.

RR ville gerne have terminen for generalforsamlingen tilbage til januar måned, så de nogenlunde fulgte kalenderåret. Dette ville blive rettet ved næste ordinære generalforsamling i april. Den eneste grund til, at det var blevet fastsat til april, var at vi da troede på en sammenlægning med TKC. Arne Lauridsen, Taps Vandværk, ville gerne koordinere generalforsamlingen med vandværkets, så vi holdt det sammen. Dette vil vi gerne. TR orienterer ham om vores holdning.

TR orienterede om, at midlerne fra landsbypuljen var brugt i overensstemmelse med ansøgningerne. Han efterlyste ideer til væres næste ansøgning. Vi kunne også i den forbindelse finde et større projekt, som vi gerne ville have gennemført. Vi ”tygger” på problematikken, så vi kan finde nogle gode ideer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.